Geniálny automobilový konštruktér Ferdinand Porsche vyvinul pôvodný typ Volkswagena už v roku 1932. Konštrukčné podklady predal firme NSU a zároveň poslal jedno vozidlo so sprievodným listom ríšskej vláde. Ríšska vláda mala podmienky, aby bolo pre 5 osôb, malo robustnú konštrukciu so vzduchom chladeným motorom, ktorý by umožňoval vysoké a trvalé rýchlosti na autostráde a malo by výborné jazdné vlastnosti aj v teréne. Konštrukcia mala byť jednoduchá, aby sa dali chyby ľahko zistiť a opraviť. V roku 1936 Porsche predviedol dve vozidlá s označením ako TYP 3. V roku 1939 vyšla prvá séria vozidiel s názvom KdF-Wagen. Mal vzadu zabudovaný 4-valcový vzduchom chladený motor s protiľahlými valcami (boxer) objemu 985 ccm, výkone 17.8 kW (24 k) pri otáčkach 3000/min. Prevodovka mala 4 stupne.
V decembri 1945 začala sériová výroba VW 1200 Beatle. Objem motora bol 1192 ccm, 4-stupňová prevodovka a výkon 22 kW (30 k). Vyrábal sa cca 60 rokov s rôznymi úpravami motora, karosérií. Najznámejšie sú Hebmuller Cabrio, Dannenhauer & Stauss Cabriolet či Stoll Coupé.
Zahral si aj hlavnú úlohu vo filme Herbie.
Za tieto kupóny bolo možné za 2. svetovej vojny zakúpiť KdF vozidlo. Jeho cena bola 990,- ríšskych mariek.
Pohľadnica z testovacej jazdy na nemeckej pretekárskej trati Nurburgring.
Carte Maxima Aland 2005
Carte Maxima Nový Zéland 2000
Prehľad mne doposiaľ nájdených:
Aland 2005
Bhután 1988
Bosna a Hercegovina 2009
Brazília 2001
Brazília 2013
Centrafricane 1989
Francúzsko 2000
Grécko 2005
Grenada 1986
Guayana 2000
Chorvátsko 2008
Island 2004
Jersey 2005
Kongo 2010
Libéria 1986
Madagaskar 1998
Maďarsko 1986
Maršalove ostrovy 1999
Nemecko 1939,2002
Nevis 1984 2x
Nový Zéland 2000
Paraguaj 1989
San Maríno 1997,2004(2x)
Sierra Leone 1984,2001
Somálsko 2001
Srbsko 2009
Svätá Lucia 1985 2x
Švédsko 2007
Tchad 1999
Uruguaj 1998
Zambia 1998